I just want you to dance with me tonight




Hej hopp kära ni. Nu ligger jag i sängen med världens bästa bok i händerna. Dumt då klockan är aldeles för mycket men kände att jag var tvungen att ta till lite råd. Tycker alla borde läsa Mia Törnbloms samlade tankar om sjävkänsla.  Vi är alla jätteolika, kämpar oss genom olika saker, men vi alla har våra monster inom oss. Och som jag antar, så är de flest unga tjejer som mig som läser min blogg. Har nyligen insett att jag har jättedålig självkänsla och har nog egentligen haft det i hela mitt liv. Sjävkänsla betyder tron på sig själv utifrån vad man ÄR och självförtroende är tron på sig själv utifrån vad man GÖR. Stor skillnad. Mitt självförtroende är superbra och jag tror på vad jag kan göra. Men självförtroendet är min värsta mardröm, min inre mobbare. Och jag vet att jag är gott ifrån ensam. Så kära ni, köp boken och var snälla mot er. Och våga ta in och höra komplimanger, ni är värda det!!! Eller gör som jag, skriv stöttande meddelanden ( you looks tunning och  du är värdefull har länge suttit på min spegel) svårt att tro det i början men det hjälper.

Det var all jag ville säga nu. Vaknade och var dödeppig och kände mig helt värdelös på grund av någon annans ord om mig igår. Att vilja ha någon som inte vill ha en är ju faktiskt riktigt jäkla deppigt. Känslan var en grå dag, sur mjölk och dålig musik på en och samma gång. Men sen insåg jag, att mitt värde försvinner inte för att en människa inte kan se det. Så Rise and shine sunshine, imorgon är det allahjärtansdag, glöm inte bort självkärleken. Det är deb viktigaste kärleken i ditt liv. Din relation med dig själv kommer vara den längsta du har i hela ditt liv. De ni!


Kommentarer
Alice

Jättefint skrivet, håller med dig helt. Många tjejer (även jag själv ibland) bryr sig alldeles för mycket om vad andra tycker och förstår inte hur bra man egentligen är. Jag älskar citatet "Your value doesn't decrease based on someone's inability to see your worth" Så fint och så sant, vi borde alla tänka på det mer. Ha en fin alla <3 dag, kram!

Svar: Tack så mycket! Ja, tyvärr blir det lätt så. Hoppas däremot att tjejer vågar se sina fel och kanske lära sig leva med dom utan att känna sig sämre när de kollar sig i spegeln. Åh vad magsik du är, just det citatet är mitt favorit citat! Ha en magisk dag kära du, och älska dig själv lite idag. Kram kram
Felicia Elinor Weerén

2014-02-14 @ 17:03:02
URL: http://alicebremberg.forme.se
filippa

Jättefint skriver gumman!! Stor alla hjärtansdagspuss från sthlm, synd att du inte är här <3

Svar: Min älskling, vi ses snart!!
Felicia Elinor Weerén

2014-02-14 @ 17:32:48
URL: http://fashionistagirl.se
Jonna

Hej! Verkar som att du har bra koll på London, tänkte därför höra om du har några tips på var det är som bäst att vara ute en lördagskväll i London? Och hur funkar det innan man går ut på någon nattklubb, är det generellt sett barerna som gäller då? Tack på förhand för hjälpen! Kram :

Svar: Hej fröken, förlåt för supersegt svar. På lördagar kan du gå till cirque, project eller coco club, De två förstnämnda är mina favortier,. Många svenskar älskar Libertine men det är inte mitt favoritställe. Om ni känner någon promoter eller har bord så kommer ni inte behöva gå till någon bar innan. Vad jag och mina vänner brukar göra är att vi tar ett glas vin till maten och sedan blir salongsberusade när vi är på klubben. Men alla är olika.
Hoppas du får en magisk vistelse, massa kramar!
Felicia Elinor Weerén

2014-02-14 @ 23:20:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0