It's for the best we get our distance


 

Hej kompisar, 
nu ligger jag i sängen och försöker få tillbaka lite kraft efter världens kämpigaste cheerleader pass. Första stuntträningen var inget skämt, ett två timmars pass där jag har klämt på rumpor, blivit skallad och kastat upp folk i luften. Cheer a la hardcore style. Unnade mig en getost sallad på hotellet bredvid skolan eftersom jag kände att jag behövde mig en liten morot efter allt slit. Älskar det dock, dans och styrketräning i ett. 
Nästa vecka får vi uniformerna som vi ska gå in innan självaste föreställningen tar plats.

Just nu mailar jag runt som en galning och försöker hitta praktikplats under sommaren, tanken var att jag skulle praktisera hos Bonniers men de hade tyvärr helt fullt nu så nu panikmailar jag runt. Så är det någon gullig läsare som har koll på något företag som tar in praktikanter under Maj- September inom media / journalistik branchen så skulle ni göra min dag!

Hoppas alla mår super och äter massa choklad.
Idag är det en riktig choklad dag tycker jag.
Kram på er.


Kommentarer
Sara

Hej Felicia!
Måste börja med att säga att jag tycker din blogg är så himla härlig, Blir glad varje gång jag går in på den. Kanske är det för att du får mig att tro att allt är möjligt (har också drömmar om att åka till NYC och plugga osv). Kan inte du berätta lite om hur dina tankar gick när du flyttade till NYC. Jag vill veta allt (Kände du ngn, hur gjorde du med boende (genom skolan har jag läst, men var låg det, hur kunde du veta att det var bra) och skola, bodde du på hotell första veckan? hur mycket ska man räkna med att få betala i hyra, (hur fungerar manhattan next) hur visste du vilken skola, lär man känna folk fort, hur gick språket, var det nervöst osvosv.) Jag läser även Filippas blogg - hur lärde ni känna varandra?
Sen undrar jag också om du vet något om cheerleading i NYC. Jag tränar själv det nämligen på hög nivå, så det hade varit kul att testa på även där.
Nu är jag säkert jättejobbig, men hade blivit så glad ifall det ville hjälpa mig!
KRAM Sara

Svar: Hej fröken, du är verkligen inte jobbig! Blir superglad att du kommenterar! Ska se till att ge dig ett bra svar så fort jag kan! Nu har jag massa inlämningar så börja kolla under kategorin "kommentarer" eller nått sånt. Sen finns även en hel new york kategori! Hoppas det hjälper så länge så återkommer jag så gott jag kan!

Tack för alla snälla ord, blir jätteglad!
Massa kramar till dig, Sara!


F
Felicia Elinor Weerén

2014-04-09 @ 14:14:19
charlotta

Vad är det för slags cheerleading grej du håller på med? Har Richmond något eget lag eller är det nån *one time thing* uppträdande? :)

Svar: Hej fröken, vad roligt att du kommenterar!Jag tränar för ett team som heter Elite och vi är laget som representerar skolan.
Pga massa omstädnigheter, folk som hoppat av och headcheerleadern som inte dykt upp så har hela terminen blivit lite tokig men nu är vi på fötterna och ska köra ett stort uppträdande för hela skolan men även hejja på ett Rugby lag i central.

Ska bli superkul men är jättenervös!

Hoppas du får en fin kväll,
Kram!
Felicia Elinor Weerén

2014-04-10 @ 00:23:08
Sara

Tusen tack! KRAM

2014-04-10 @ 13:06:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0