I asked her why she was running away, she said she was born to live this way.

Tårarna kom, nej de forsade och hon lät dom rinna.
Skamlöst lät hon dom rinna ner för hennes kind. Hon var till och med stolt.
Bröstet sved och tårarna var salta när de träffade den leende munnen.
Hon föreställde sig hur hon såg ut som en galning där hon satt på bänken, med ett stort leende på läpparna och tårar som aldrig tog slut. Men då fick hon vara galen.

Hon grät för något bra, hon grät för kärlek. Och kärlek gjorde ont när det var riktigt bra. Så stolt lät hon tårarna rinna, medan hon log åt alla fina minnen hon nu skulle lämna. Hon grät för att hon var lycklig och lämnade allt som gjorde henne glad. Hon visste att det var självisk, funderade på om hon skulle klara separationen. Hon funderade på varför hon ens ville lämna stället från första början. Men hon visste också att hon måste, hon ville det med hela sitt hjärt,. även den delen där det gjorde ont. Hon visste att när hon väl vågat flyga skulle allt bli bra, men just nu ville hon sitta på bänken och gråta tills det inte var några tårar kvar. Och hon skulle gråta, gråta för all kärlek, alla vänner, allt hon skulle lämna kvar i landet hon älskade. Hon skulle låta tårarna rinna, känna saltan i munnen medan hon log. Låta folk se hur den genuina blandningen av lycka och sorg fick ett ansikte.



Kommentarer
Anonym

Är det du som skriver de här texterna själv? De är så otroligt fina

Svar: De flesta texterna skriver jag själv, men ibland har jag quotes eller lyrics som jag inte skrivit. Men då skriver jag tex "- Håkan hellström".Tusen tack för de snälla orden, blir verkligen superglad. Nästan aldrig någon som kommenterar om texterna, så det värmer lite extra!! KRAM
Felicia Elinor Weerén

2013-09-26 @ 23:44:47
Ine

Vet inte om du kommer ihåg mig? :) haha! Jag som också skulle flytta til London, kommenterade bla i din blogg och på instagram, Ine från Norge! Men nu har jag altså flyttat, och det är helt magiskt! ônskar dig all lycka till i NY!!! Måste också säga at jag fälde väldigt många tårar när jag läste den här texten, kände mig igjen i vart ända ord :)
kram!!!!!

2013-09-27 @ 12:52:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0