9/11

Vilken hemsk historia detta datum har. Vaknade imorse utan att ha riktigt koll på vilket datum det var, poppade lite glada låtar, dansade runt i köket medan jag gjorde frukost och det var inte förens jag kollade mjölken jag insåg hur fel det var att dansa runt en dag som denna. 9/11, dagen då tusentals liv avslutades under terrorattacken av tvillingtornen i NY. Dagen då vår gamla utrikesminister Anna Lindh för tio år sedan blev knivhuggen till döds på en gata runt NK.

Idag arbetade jag med att dela ut tidningar på Anna Lindhs minneskonsert i Kungsträdgården. Mäktigt att få se vad fina människor de finna som är med och arrangerar ihop ett sånt stort event. Med artister som loreen, Eva Dahlgren och Benny Anderssons orkester hedrades Annas minne på bästa tänkbara sätt. Hennes vänner och arbetskamrater höll fina tal som fick folk att minnas vår gamla utrikes minister inte bara för vad hon jobbade med, vad hon bidrog till världen utan också vem hon var som person. Temat för kvällen var till minne av ANNA LINDHS MO / D, inte mord utan mod. Att de fokuserade på att minnas det bra istället för det sorgliga.
En fantastisk kväll som var så kul att vara en del av. Gud vad jag gillar att jobba event.

Skulle kunna berätta så mycket mer men ska upp om sju timmar. Nu är det dax för kel med Måns och sedan några få men sköna timmars sömn. Godnatt fina läsare.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0