Svar på kommentarer, fina läsare.

Joanna

Hej vackra du. Jag har en fråga, eller fler :) Jag är jättenyfiken på vad det är du ska studera i NYC? Hur kommer det sig att du vill studera just där? Har du skaffat visum? Hur gör du med boende?

Min dröm är att flytta dit. Hoppas du har en toppen resa.

Hej tjejen, tack för att du kommenterar! Jag har redan börjat plugga. Kör en intensivkurs på två månader. Det är 30 timmar i veckan så går i skolan måndagar-onsdagar mellan 9.20-16.45 och på torsdagar och fredagar har jag bara min morgonklass och slutar 13.10. Jag ville plugga i USA eftersom det alltid varit min dröm att få uppleva "the american dream" ända sen jag så OC på TV som 13 åring. Eftersom jag ska plugga i London i höst var detta min enda chans att få vara en amerikansk tonnåring innan vuxenlivet i London börjar. Och ska man till USA kan man lika gärna köra all in och leva loppan i världens häftigaste stad.  Fixade visum med hjälp av min organisation (www.studin.se) som också fixade boendet till mig. Så i kursavgiften betalar du också för boendet. Det är superpraktiskt och jag är jätte nöjd med mitt boende. Mina vänner i klassen bor lite här och var genom olika organisationer och är också nöjda. Så att hitta ett bra boende kommer inte vara något problem! Hoppas verkligen du kommer iväg, du kommer säkert ångra dig tvåhundra gånger men när du väl är här är det så värt det!
Lycka till med allt och berätta hur det går för dig! Massa kramar

 

Maria

Hej Felicia ! Såg att du ska flytta till London. Ska du plugga där? Om du ska plugga vad ska du plugga där ?

Hej Maria, fick lite paniksaknad efter Marian i mitt liv nu. Bra namn det där! Ja, precis flyttar i Januari och ska plugga tre år på Richmond University en Media Journalistik utbildning. Kurserna och upplägget är perfekt för mig, längtar så! Tack för frågan, ha en kanondag! Kram

Anonym

är det svårt att komma in på ställen om man är minderårig?

Hejhopp, det beror helt på vad man har för förutsättningar. Jag hade världens tur som fick hänga med Vendela och Filippa ut en kväll förra veckan. Båda tjejerna har varit här i en månad så de har världens koll på staden medan jag fortfarande kämpar med att komma ihåg vad alla avenyerna heter. Men tack gud för att jag träffade dem, vi har haft två riktigt galna kvällar här än så länge och fler ska de bli! Men tillbaka till frågan så handlar det bara om kontakter. Vi går ut med promoters och om inte med dem så skulle jag gå med folk som kan fixa in än. Men det är tyvärr olika från person till person, vissa tjejer i min skola har inte kunnat gå ut osv. Men man kan ju alltid testa:) Ha det bra! Kram

 

 Celine 

 Hej söta! Jag undrar, känner du folk i NY eller har du lärt känna alla på nytt? Lite intresserad då det verkar som om du känner många sen innan :) jag vill gärna till NY men kommer då inte känna en själ där.

Sen är jag väldigt nyfiken på vilket boende du valde via studin.se? Det finns nämligen olika att välja mellan t.ex

Vanderbilt Manhattan
De Hirsch residens
Brandon residens
Delad lägenhet

Osv :)
Tack för att du tar din tid att svara på våra kommentarer. Stor kram!

Hej Celine, var tvungen att sätta på "drove all night" nu, haha- älskar ditt namn! Jag har vissa vänner här sen tidigare, tillexempel Malin som jag jobbade på Hollister med i London förra sommaren. Sen creapade jag och skrev till Filippa som flera vänner "connectat" mig med. Träffade henne, gulliga Vendela och Sara och efter det känns milön mycket bättre!  Förutom det så hade jag bara mina "London/New york -Killar" som stöd. De jobbar med ett litet annorlunda jobb så trodde verkligen inte de skulle ha tid för mig men har hängt och snackat med dem massa vilket gör mig jätteglad. Johannes är min favorit från skolan. Vi hänger mycket, han har varit hos mig, jag har varit hos honom, gått på bios, shoppat och brunschat osv. Så glad att han går i min klass! Sen känner jag bara massa modellkillar genom gemensamma vänner, ena killen hade jag dejt med i tisdags och en annan ska jag och Filippa på dubbeldejt med ikväll. ska bli superkul. Så det är egentligen bara att göra det bästa av situationen, jag skulle tillexempel aldrig gå på dejtoch speciellt inte dubbeldejt hemma i Sverige, men här måste jag det för att träffa vänner. Så om du inte känner någon här så är det PEFEKT, du kommer ha alla möjligheter att lära känna folk! Det är ju faktiskt New York city- möjligheternas stad! Boende svarade jag på där uppe, jag bor på De Hirsch residens och är supernöjd. Lycka till med allt, om du skyndar så kanske jag är kvar när du kommer!:) Massa kramar!

Jos

Din engelska var ju skitbra!! Vadå not good! ;)

Anonym:

Låter underbart :)
Jag har lite frågor som skulle vara roligt om du svarade på:
1. Yngsta och äldsta du skulle kunna tänka dig dejta?
2. Egenskaper du letar hos killar? (Utsida och insida)
3. Var vill du bo och vad vill du jobba med i framtiden?

 

HALLOJ, vilka roliga frågor! Tack för att du kommenterar.
1.Den yngsta personen jag HAR dejtat och gillat var ett år yngre (egentligen en månad för jag är född i december och han i januari) och aldrig dejtat någon som är mycket äldre än mig. Men tycker ärligt inte att ålder är så viktigt, så länge man är i samma stadie i livet och matchar mentalt. En 20 åring ska kunna dejta en 30 åring så länge de är överens om var de är i livet. Barn, drömmar och utbildning måste pratas igenom. Skulle väl säga att jag kan dejta killar mellan 19-30 men inte äldre än så. Mina London/ NY killar är i den åldern och en av dem är två barnspappa men världens clown.

2.Utsida spelar egentligen inte världens roll, så länge personen charmar ihjäl mig kan man få mig vart man vill. Humor, ödmjukhet, en spontan sida, en allvarlig sida och självsäkerhet är väl det jag letar efter. Däremot har jag bara gillat killar jag inte ens skulle kunna beskriva, dom som bara har det. Som kommer in i ditt liv och soppar golvet för alla andra. Tror egentligen inte man ska leta efter kärlek, är det på riktigt hittar du det inte utan det kommer som en blixt från himlen. Om jag bara kollar på utseende så älskar jag killar med käkben, vältränade kroppar, fint hår som inte är överstylat. Någon som har en "naturligskönhet".  

3. Jag vill jobba inom media och journalisik, som skribent för en tidning, eller reporter för något pogram. Skulle vilja skriva en bok, jobba med media utomlands och resa jorden runt för att reportera nyheter. Vi får se var jag hamnar, men kul ska det bli! Ser mig själv som en människa som aldrig kommer ha ett hem, utan flera. Vill resa runt mycket men alltid återvända till  Sverige där jag har min familj och vänner. Men time will tell som man säger, tack för alla bra frågor!! Kram Kram

Amanda:

Jag har lite frågor som skulle vara roligt om du svarade på:
1. Var hittar du inspiration till att skriva?
2. Läser du mycket? Helst engelska eller svenska? Någon/några böcker du rekommenderar?
3. Vad ska du göra i London och hur länge stannar du?
4. Framtidsplaner? Vilket yrke tänkte du sysselsätta dig med satsa på?

5. Är det viktigt för dig att ha många vänner eller få men nära? Händer det att du är lite "loner" ibland eller trivs du mest bland folk?

6. Är det viktigt för dig att vara omtyckt av andra eller skulle du hellre ha många emot dig så länge du accepterar dig själv?
7. Vara en i mängden/passa in eller gå din egen väg?

Hejhopp Amanda, sjukt kul med så många frågor! Guldstjärna till dig!

1. För att skriva måste jag känna en känsla innan jag börjar, kan ha haft en jobbig dag eller suttit och tänkt på bussen och så BUMS har jag världens novell i mitt huvud. Eller om jag lyssnar på musik eller ser någon film eller bild. Men det måste vara något som berör mig och som får mig att tänka vidare. Det kan vara en konversation eller en väns problem också, det är jätteolika.
2. Jag läser så mycket som jag bara hinner, älskar Kirsten Hannah tills döden skiljer oss åt. Rekommenderar Firefly lane, Wintergarden och egentligen alla hennes böcker, de är magiska! Men helst engelska, gillar det mycket mycket bättre!

3 & 4 Svarat på frågorna i tidigare kommentarer, scrolla upp!:)
5.  Oj, denna fråga är supersvår att svara på. Jag älskar att träffa nya människor och är väldigt social, men samtidigt har jag få nära som alltid kommer betyda mest. När det gäller skulle jag prioritera dem framför allt!  Och jag är samtidigt världens loner, älskar att vara själv och behöver det för att kunna vara så social som jag är.

6. Skulle inte säga att det är viktigt men ingen gillar väll att någon inte gillar än. Men är det någon som har problem är det faktiskt deras problem. A lion doesn't lose sleep of the opinion of the cheap. 

7. Alltid gå din egen väg, det är stunder när det är apensamt men i längden ska du göra det som gör dig lycklig! Att vara en i mängden existerar inte helle, det betyder att du går in i en roll som inte är du och nöjer dig med det. Alla är unika, det gäller bara att våga vara den man är.

Elin

du är ju så duktig på att skriva. jag saknar dig här hemma och önskar att du kunde berätta hur du haft det. vi får hoppas att tiden går fort och att du lever loppan därborta.
all kärlek.

elin r

Hej älskade vän, behöver inte ens skriva något svar. Du vet hur bra och saknad du är. Love you.

Mammi

Jag har lyssnat på låten och tycker den är superbra! Puss

Haha, åh poppmamma! Håll ut, snart ska vi hoppa i soffan och sjunga till den! Puss

Sara  

Hej! Jag bor just nu utanför NY och är också sugen på att gå ut. är 93a precis som du. har du falskleg eller hur kommer ni in på klubbarna? :) Vore verkligen SUPERtacksam om du svarade, haha.

Hej Sara, härligt med NY eller hur? Ja, det är ju krångligt det där. Allt handlar nog om kontakter, pröva googla / facebooka några promoters så kan du säkert gå ut med dem! Och se till att ha någotslags ID med dig, med din riktiga ålder med dig. Det kommer säkert gå kanonbra! Kram kram

Anonym

Har du någon gång fått en elak kommentar eller nått du inte vill svara på? Bra blogg förresten.

Hello, tack för komplimangen! Det har jag tyvärr fått, men är inte förvånad. Egentlien är de inte "elaka" men jag har nog tagit illa åt mig. Gillar tillexempel inte när folk frågar hur man har råd att leva som man gör och så vidare, det tycker jag är oförskämt. Men annars har jag bara upplevt kommentarer när folk trott att jag ljugit i min blogg, med människor jag träffat osv. Det tar jag också rätt illa vid mig av. Håller mycket undangömt i bloggen faktiskt, de kända människorna jag bloggar om har kodnamn osv. Så då blir jag lite irriterad när folk tar det som att jag skryter/ ljuger. Men det är inte så farligt, jag ligger ju inte sömnlös om natten pga det. Hoppas jag svarade på din fråga:) Kram

Alessandra  

Åh jag älskar din blogg! Älskar dina texter..såhimla fina.

Hur trivs du i NYC? Var där tidigare i år och vill så gärna åka dit och bo och plugga ett tag. Skulle du rekommendera det?

Kramisar fina du!

Hej Alessandra, Vad gullig du  är blir så glad!
NYC är drömmen, det går inte att förklara.  Skulle rekomendera det till alla, även om det är döläbbigt först är det så värt det! Massa kramar och boka biljetter NU!



Kommentarer
Sandra

Hej, jag undrar om de Hirsch residence; hur lång tid tar det att ta sig in till själva smeten (times square, 5th ave osv) därifrån? Tar du tunnelbana eller hur funkar det? Kram på dej verkar va underbart i NY

2013-10-24 @ 10:51:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0