Svar på kommentarer, bättre sent än aldrig!

Som rubriken säger, bättre sent än aldrig! Superledsen att jag är så seg ibland men är alltid i farten och kan få svårt att få till en lugn stund till att blogga ibland. Hursomhelst, nu gör vi det här! Och som jag sa i förra svar på frågor inlägget, snäll skriv namn : hitta på namn. Anonymt känns som en gammal gubbe och mina vänner tror att jag skriver kommentarerna själva, hehe. Men fortfarande glad att ni kommenterar såklart! Jaja, nu ska jag svara på frågor och inte babbla så mycket!

Anonym:
Vilka är de bästa filmerna du har sett senaste tiden? :)

Hej hopp anonym! Du kommenterade på inlägget om Håkan, så då vet du att jag älskade känn ingen sorg. Har sett många Leonardo di caprio filmer på sistone, the great gatsby, the Quick and the dead och catch me if you can. Tycker definitivt alla är sevärda! Kollade även på midnatt i Paris, den kvinnliga huvudkaraktären är min favorit skådespelerska. Rachel Mccadams är en gudinna och Woody alléns filmer är lättälskade och mysiga. Kan inte komma på några nya favoriter så hör på tu man hand, men ska försöka samla ihop en liten topp 10 film lista någon dag. Det brukar man behöva när man börjar bli sjuk i de kallare månaderna! Tack för frågan, riktigt kul och annorlunda! KRAM

Beundrare:
Vad skall du göra i new york?

Nämen, härligt med en beundrare!:) Jag ska plugga engelska, en kurs via studin.se i två månader. Pluggar 30 timmar i veckorna så det är rätt intensivt. Förhoppningsvis kommer jag göra mer än bara plugga, hitintills har det blivit mycket shopping men jag är ku faktiskt i NY! Tack för frågan! Kram kram

Anonym:
Är det du som skriver de här texterna själv? De är så otroligt fina

Blev så glad av denna kommentar, fina människa! Skriver de flesta texterna själv. Får ofta höra att folk läser bloggen på grund av bilder eller mer av "vardagssurret" så att du uppmärksammar mitt skrivande betyder så mycket, SUPERTACK! Skriver in lite texter från musiker eller författare ibland men då skriver jag tillexempel "- H. Hellström" tack igen, för denna humörshöjare!! Kramkram

Joanna:

Hej vackra du. Jag har en fråga, eller fler :) Jag är jättenyfiken på vad det är du ska studera i NYC? Hur kommer det sig att du vill studera just där? Har du skaffat visum? Hur gör du med boende?

Min dröm är att flytta dit. Hoppas du har en toppen resa.

Sorry för alla frågor men skulle bli väldigt glad för svar :)
Tack, kram.

Hej gulliga Joanna, vilken härlig dröm! Jag pluggar engelska på rennert school of NY nu. Det är en intensivkurs jag valt men det finns såklart massa olika val att välja på. Jag ville plugga i USA för att jag alltid velat åka hit och aldrig ens varit här på semester. Eftersom att jag börjar i London nästa år så visste jag att detta var sista chansen. Så jag bestämde och bokade. Om du kollar på studin.se så kan du spana på alla olika typer av resor, tror verkligen du hittar nått du gillar! Boende och visum hjälper de till med, så det går relativt smidigt!
Hoppas verkligen du kommer iväg, det är som en dröm här borta, mycket bättre än på film! Massa kramar ända från NY!


Emma:

Hej!
Läste att du skulle studera i USA. Hur länge ska du plugga och vad kommer priset att hamna på?:)

Halloo Emma!
Ja precis, USA är magiskt! Jag pluggar två månader ( 8 veckors intensivkurs) och priser och alla olika kurstyper lam du hitta på studin.se. Det tillkommer försäkringspengar, visumpengar etc som de inte tar upp så räkna med lite extra så du slipper svälta när du åker!
LYCKA TILL!:)

Anonym:

Hur har du råd att resa så mycket som du gör? Och att alltid äta ute? Shoppa så mycket mm?

Hej anonym, för det första så äter jag nästan aldrig ute. Men de dagarna jag bloggar har jag oftast gjort nått speciellt, så då kan det bli en fika eller lunch. Förut gick jag på Jensen så då åt jag ute pga lunchkort, vilket var magiskt! Shoppar absolut inte överdrivet, har aldrig gillat shopping i Sverige. Men unnar mig när jag är i London. Har jobbat sen jag var 15 och jobbar som en galning under hela gymnasieåren, så på så sätt har jag finansierat de flesta av mina resor. Min mamma stöttar mig väldigt mycket också, då hon är tror på att man lär sig mycket av livserfarenhet. Låter som att du uppfattat mig som en Bratt, eller någon typ av eskort på kommentaren men så är det tyvärr inte. Inte roligare än att jag och min familj jobbat hårt hela livet och njuter av det då och då!:) kram.
Johanna:
Jag tycker verkligen om din blogg så himla mycket. Mår bra av att läsa den, du verkar vara en sån godhjärtad och motiverad tjej. Man blir inspirerad!! Och så skriver du riktigt, riktigt bra också.

Jag har också en liten fråga, jag åker snart till London och jag undrar om du har några tips på bra uteställen?

Tack för en så bra blogg!!


GULLIGA, gulliga du! Tusen tack, blir så himla glad! Du kommer ha en magisk tid i London, de är supertrevliga så du kommer passa in perfekt! Svarade med tips på uteställen i kommentarsfältet men skriver igen om du missat. Gå till mahiki på måndagar, project tisdag och fredag, rose på onsdagar och cirque the soir är galen alla dagar. BLC är efterklubben öppen till 9 eller nått sånt, men va försiktiga och stabila när ni är där. Ni kommer träffa världens trevligaste människor när ni är ute, men också massa typer så ha skinn på näsan och koll på drinken! Ta hand om er och berätta hur ni har det! KRAM




Kommentarer
Maria

Hej Felicia ! Såg att du ska flytta till London. Ska du plugga där? Om du ska plugga vad ska du plugga där ?

2013-10-06 @ 11:49:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0