She's my uptown girl

Hej kompisar, första riktiga skoldagen avklarad. Igår så gjorde jag ett nivåstest, hade informationsmöte och genomgång med skolan och allt kändes och gick jättebra. Pussade och vinkade av familjen som åkte tillbaka till Sverige efter all hjälp här. Så jäkla fina är dem. Världens bästa familj!
Sov första natten i rummet, bor så bra kan inte förstå det själv. Höst upp i huset mitt i smeten på upper East side.
Drömliv.

Skolan idag gick jättebra, läraren var super, rolig och krävande. Det kändes lite svårt men som att det verkligen finns rum för att utvecklas. Så vi får hålla tummarna för att det går i den riktigtningen. Vi är 6 i min klass, alla från olika länder. Folk från Spanien, Frankrike, Tyskland och Sverige. Toppenblandning helt enkelt!

När jag slutat skolan och haft lunch med några från min klass gick jag några kvarter på 5th avenue och unnade mig en liten sjal. Väl hemma bytte jag om till träningsskor och sprang en runda i central park. Den vackraste rundan jag någonsin varit på. Tävlade med bilarna på väg hem till rummet, det var jämnt tack vare trafiken! Några avsnitt av gossipgirl och nu läggdags. Ska skriva imorgon om jag hinner.

Hoppas ni mår fint!
Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0