Rock your body

Så simpelt, så enkelt men ändå så himla svårt. Ni bad mig om tränings schema, tips och matplan. Älskade läsare, jag har varit exakt likadan. Satt och maniskt letade efter nyckeln till den perfekta kroppen. Hemligheten som skulle göra mig till det snyggaste jag kunde bli. Jag tränade som en galning, fem gånger i veckan - två timmar varje pass. Sprang milen minst 3 gånger i veckan och mådde så bra. Man säger att man blir beroende av träning, endorfindosen och kicken. Jag var beroende, älskade att träna och tyckte det var så kul. Kroppen mådde jättebra, psyket mindre bra.
Jag tränade för att jag var missnöjd över min kropp, och det är väl därför alla flesta börjar träna? Något vi glömmer bort är att den ekvationen aldrig kommer gå ihop. Du ska träna för att ta hand om din kropp, inte för att straffa den, svälta den eller göra illa dig själv.

Till att börja med, släpp alla tankar på din "idealkropp", med risk att vara för pessimistisk så kommer något sådant inte finnas. För ni förstår, det är omöjligt att punktmarkera. Du får inte bort fettet på magen utan att förlora lite på tuttarna också. Benen blir inte mindre om du inte går ner på rumpan heller. Och vad du än gör, sluta stirra dig blind på de lovehands du har. Ta hand om din kropp, träna och ät bra. Bli mätt och sov mycket! Tänker inte ge er någon särskild kost eftersom alla kroppar är olika, vissa av er kanske borde äta massa extra kolhydrater efter träningen medan några borde äta mycket protein och grönsaker, för att bygga upp muskler och förbränna fett.

Men här kommer ett litet morgonschema som är magiskt, det är jobbigare än det ser ut och beroende på hur tränad du är kan du dubbla det/ göra det flera gånger. Fråga gärna om något skulle vara oklart!

Uppvärmning:
30 st X-hopp
1 min planka
30 st squats
1 min cyckelcrunch
30 st rygglyft
1 min crunch
30 st armhävningar
1 min grodhopp

Konditionsträning var nyckeln i min träning, jag började springa och älskade det. Variera mellan konditionsträning och styrketräning. Men glöm inte styrka tjejer, det är ingen vits med att gå ner, gå hellre upp i muskler!

Detta inlägg blev lite hastigt, men hoppas ni fick ut nått av det. Ta hand om er, och va snälla mot er själva. En dag kommer vi alla sitta i gamla gnälliga gungstolar och prata om hur fantastiskt snygga och sexiga vi var i våra unga dagar, glöm inte det!

Massa kramar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0