CARPEYOLO

Sundays. Som Oliva Palermo och Johannes huebl hade sagt det. Min söndagsdejt var i klass med drömparet utan tvekan. Jag körde en liten powerwalk i mina kvarter när Filippa och jag bestämde oss för en sen lunch / tidig middag. Mötte pinglan på 77th street och jag skuttade runt i träningskläder och snabba skor. Vi bestämde oss för att testa Atlantic grill och promenaden dit var hemsk. Kändes som att kylan träffade new york på två sekunder. Rödnosiga och frusna kilade vi in i restaurangen och tack för det! Maten, servicen och stämningen var toppen bra! Vi hade tänkt äta något litet men blev så uppspelta av menyn och all god mat så det slutade med en tre rätters. Vi fick till och med en extra rätt av resturang managern- en créme brulé med pumpa smak. Så god!
Både Filippa och jag hade glädjerus när vi ätit upp och bestämde oss för att köra en spontan bio. Vi åkte till times square och gick på About time. En film med Rachel Mccadams ( min favorit skådespelerska) och gjord av skaparen till love actually. En riktig feel good film med bra budskap och lite tårar bjöd den också på. Ett måste att se nu när den mysiga hösten kryper sig på.

Nu ska jag ner till mitt gym i min byggnad och spriga i mig lite energi. Sen ska jag hänga med L. En bättre start på veckan!
Hoppas ni mår super kompisar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0