Always in my heart

Älskade och saknade misse. Finns ett hål i mitt hjärta när jag tänker på dig. En värld utan dig känns fortfarande så långt bort. Att komma hem till ett hus, där allt kopplas till dig utan att du är där är skräckinjagande. Att ligga i sängen på kvällen och vänta på att höra dina tunga tassar utanför dörren, ett litet mjau eller flera rop på uppmärksamhet är något jag varit van vid sen jag var sex. Nu kommer jag aldrig få höra dina små tassar mot golvet, aldrig få klappa din mjuka tjocka Mage som vi mobbade dig så över och jag kommer alltid känna att jag väntar på dig innan jag somnar. Och platsen i sängen där du alltid låg, kommer alltid vara din. Men aldrig igen kommer mina fötter värmas av din lilla kropp. Älskade katt.
Sex veckor sen du tassade vidare och har inte förstått det än. Har inte kommit hem till vardagen där du fanns.
Kommer sakna dig för alltid, det ska du veta. Månsimyra



Kommentarer
P

Åh vad fint skrivet. Jag förstår hur du känner. Förlorade min älskade hund för ett år sen. Saknar honom fortfarande och tänker på honom varje dag. Din katt har det säkert bra uppe i himlen nu. Jag förstår att det gör ont i början, det gör det. Saknaden är enorm och så fort man tänker tillbaka på sitt älskade djur och alla minnen börjar tårarna rinna. Jag vet att det låter "klyschigt" men det är sant att tiden läker alla sår. Det kommer bli bättre med tiden även om det gör ont nu. Har du funderat på att skaffa ny katt? Tro mig, man vill inte ens tänka på ett nytt djur så här tidigt men tänk att du kan få chansen att ge en liten kattunge ett hem och en familj. Hoppas det blir bra med tiden och att sorgen går över och istället blir något positivt där du minns din katt med glädje. Tänk också på att han hade det superbra med dig och att han hade ett underbart liv hos er så var stolt över det. Kram på dig!

2013-11-11 @ 22:15:12
Felicia

Hej P, blev så rörd av att läsa din kommentar! Tänk att det finns så fina människor som läser min blogg. Tack tack tack för de stöttande orden!
Jag beklagar förlusten av din hund, hoppas det känns lite mindre tomt utan hon / han en dag. En ny katt blir det inte på länge, Måns har mitt hjärta just nu. Men tusen tack för omtanken!

Massa kramar till dig.

2013-11-15 @ 04:06:24
URL: http://Weeren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0