Världens bästa dag.

Går inte alls att förklara hur fantastisk min studentdag var. Finns så många ord som passar in men ändå inte räcker. En dag fylld av ständiga dampfyllda glädjerus men även så mycket sorg. Studenten är en början på något och ett avslut av något annat, och att inse det när man kollar runt på människor man älskat och stundvis hatat i flera år är inte lätt. För så är det, man uppskattar alltid allt när det är slut. För fyy vilka bra år jag haft på Jensen norra, fantastiska vänner, minnen och en underbar vardag.

Såklart var det jobbigt att säga farväl till det, men tror alla håller med om att vi lämnade med flaggan på topp.

Dagen började med champagnefrukost hos Nike, hon hade fixat både bullar, champagne, och frallor. Så mysigt. Vi tog lite klassfoton och alla svepte champagne. Jag hade fått ett samtal från min coach dagen innan som berättat att jag skulle upp på scenen så jag vågade inte dricka något. Jobbigt det hade varit att vingla upp på scenen framför hela skolan.

Hursomhelst, väl på teatern höll rektorn sitt tal medan alla studenter satt och klappade och skrek i förväntan. Det tutades och dansades och man kände hur taket höll på flyga av. Vilken känsla.

När mitt namn ropades upp av rektorn satt jag och skakade. Helt sjukt. Fick pris för årets prestation och en motivering som gjorde mig svimfärdig. Priset var "det bästa och mest prestigefyllda på hela Jensen norra" och tack och lov att jag inte drack något på champagnefrukosten för när jag gick upp på scenen höll benen på att svika mig av chock. Spagettiben deluxe.

Resten av dagen gick fort, för fort. Mer champagne, lunch med klassen, utspring till världens finaste familj och vänner , flakåkning med mina locas Elin och Elin. Åka cab tillbaks till min mottagning och känna ölen torka in i håret. Väl hemma var det snabba puckar, duscha och fixa mig inför mottagningen. Känslan av att släkt och vänner droppade in, en efter en för att fira mig. Overkligt. Har aldrig känt mig så älskad och uppskattad. Kvällen skulle jag kunna skriva en bok om. Min pappa höll världshistoriens finaste tal, vilket jag aldrig kommer att glömma. Och hela kvällen var bara magisk. Allt tack vare min kära familj som hade fixat och trixat bara för min skull.

TUSEN tack alla som var med och fira, kommer aldrig glömma denna fantastiska dag.

Massa kärlek.



Kommentarer
Anonym

Var har du köpt din klänning? Så himla fin! Och vet du varifrån tjejen på sista bilden, med dig och en kille, har köpt sin klänning? :)

2013-10-22 @ 16:44:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0