Svar på kommentar:)

Hej Ida, vad kul att du läser och kommenterar!:)

Jag har varit ett riktigt träningsfreak i ca 8 månader, tyvärr har jag varig sjuk i 2 månader nu så är tillbaka på noll igen.

Men innan det hade jag en väldigt bra struktur på min träning. Tränade absolut minst tre gånger i veckan och att träna 4-5 gånger var mitt mål och oftast uppnått.

Eftersom jag går jensen går jag halvdag, vilket innebär att på sena veckor ( då jag börjar sent) tränar jag på morgonen, och på tidiga veckor tränar jag efter skolan. Att träna på morgonen är underbart, eftersom kroppen inte riktigt vet vad som händer och du kan känna dig pigg och nöjd resten av dagen. Att träna efter skolan är också skönt då man kan köra en halvtimme extra om man inte har en tid att passa.

Tränar mest kondition, då jag nyligen börjat springa milen. Sen kombinerar jag det med mycket styrka och egna core övningar. Plankan är min absoluta favorit och den had gjort under för min mage och rygg!

När det kommer till kost är jag ännu "hårdare" eftersom matvanor är 80% och träningen 20% när det gäller att forma sin kropp.

Började att köra detox, dvs rensa ut kroppen på slaggprodukter genom att dricka 1,5 liter om dan av ett detoxtee. I kombination till detta slutade jag med socker, koffein, snabba kolhydrater (pasta, potatis osv) och alkohol.

Min första detox period var i lite mer än en månad, efter det kände jag mig riktigt tonad och välmående. Rekommenderas starkt!

Jag älskar sötsaker och choklad av alla former, och trots träningsambitioner tycker jag det är viktigt att unna sig. Choklad med hög kakao half (76 % och högre) har räddat mig många dagar.

Och att äta mer av det som är nyttigt har hjälpt mig jättemycket då mina nya cravings är nyttigare och bättre än mina gamla.

Vill du ha något mer specifikt träningstips så skriv gärna en följd fråga så kan jag skriva mer ingående:))

Hoppas du fick lite svar på din fråga i alla fall!

KRAM



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0