Even a broken watch is right twice a day

Terapi för lilla hjärnan. Just nu har jag noll koll på mina känslor. Känns som att livet bara rullar på och jag har fem miljoner sladdar att kontrollera utan att ha en aning om vad man gör. Gått 13 år i skolan utan att fått lära sig ett enda dugg om skattetabeller, hur man ansöker efter lån, betalar fakturor, fixar BankID osv. Arg blir jag. Mest på mig själv, blir så himla arg när jag inte kan något.

Igår kände jag att jag behövde sätta mig ner och bara ta det lugnt i en halvtimme, läsa något meningslöst skvaller som inte kommer eller är ett dugg väsentligt men som får mig att fly iväg några minuter. Himlen brann igår också. Eller det såg ut som de i alla fall. Helt magiskt. Älskar dagar som skiljer sig från andra.

Nu ska jag fortsätta med allt vuxen fix, sen träna mitt dagsprogram. Har tackat ja till ett jobb jag inte alls är redo för. Men nu kör vi!

Godnatt kompisar



Kommentarer
Anna

Hej Felicia!
Först och främst måste jag bara säga att du inte bara är otroligt fin utan verkar också vara så klok och snäll. Har läst några av dina texter längre bak i arkivet och du skriver verkligen så vackert. Du kommer gå långt i livet! :)
Nu till min fråga. Jag läser både din, Vendelas och Filippas blogg och ni verkar alla ha haft en fantastisk tid i New York. Jag är snart 18 år och börjar fundera på vad jag ska göra efter gymnasiet. Genom era bloggar har jag börjat fundera på att åka till antingen London eller New York för att plugga. Det jag undrar är om du rekommenderar att åka till New York först (precis som du) och läsa några kurser och sedan åka till London för att gå på universitet där. För jag funderade på om det kanske vore enklare att åka direkt till London, dock älskar jag New York också så är lite kluven. Om jag åker till London direkt kanske jag också hinner få nära vänner för kommer åka själv till båda städerna. Känns som jag inte kommer hinna med både London och New York eller att jag inte ska klara av att läsa en intensivkurs. Tycker du det har varit väldigt tufft med plugg? Känner du att du ligger lite efter eftersom du inte är amerikan eller britt? Och tycker du det har varit värt att åka till New York innan London?
Kram
Anna

Svar: Hej Anna, tusen tack för att du kommenterar tycker det är jättekul med lite liv på bloggen haha. Och extra tack för alla snälla ord, blir superglad. TACK TACK TACK.
Angående din fråga så tycker jag verkligen du ska lita på magkänslan. Förstår verkligen vad du menar emd att det kan bli stressigt att hinna med båda och jag kan lova dig att jag suttit och gråtit den senaste veckan över allt pappersarbete som skulle bli klart inför London, likaså några veckor innan jag åkte till New york. Om du bestämmer dig för båda så lär dig av mitt misstag PLANERA varenda detalj, fixa alla papper till London innan osv. Tror absolut inte att du kommer ha några problem i någon av städerna att hitta vänner. Det brukar lösa sig jättebra, däremot får man ju ta saken i egna händer, lägga manken till ibland och gå ut och hitta lite vänner helt enkelt. Men det klarar du säkert galant!!

Eftersom du är såpass ung ( 95a) va? Så tycker jag verkligen du kan unna dig både New York och London. Det är ju så många som tar ett sabbatsår eller flera innan de börjar plugga. Jag börjar ju nu i Januari och är tjugo, känns jättesent. Men det jag menar är att du inte ska tänka på mycket på tider. Du kommer få ut jättemycket av både London och New York. Så tänk på det hela så istället, som en livsinvestering i dig själv.


Känner absolut inte att jag ligger efter på grund av att jag varken är Amerikan eller Britt, jag är den jag är och kan det jag kan och det är ju det som gör mig till mig:) Så försök tänka på allt positivt så du får lite trygghet i dig själv så lovar jag att du kommer veta vad du innerst inne vill.

Världens största LYCKA TILL till dig, Anna.
Hoppas verkligen jag underlättade ditt beslut lite men jag är även övertygad att det kommer gå hur bra som helst för dig när du väl beslutat dig.

Stor kram,
Felicia.
Felicia Elinor Weerén

2013-12-14 @ 21:27:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0