Svar på kommentar.

VIlka skolor ska du söka in på och när skickar man in sin ansökan och hur? Berätta:)       
 
Jag har i princip precis börjat med min ansökan så har inte kommit så jättelångt än.
Men jag har kollat på dessa skolor och linjer.
 
Richmond- International Journalism and media.
Birkbeck- Journalism and media.
Kingston- English Language & Communications and Journalism
Kingston- International Relations and Journalism
 
Man får välja 5 val så mitt sista val har jag inte bestämt för än. Men jag vill läsa något inom media, journalistik! Och alla dessa skolor ligger i London, eller en bit utanför.
 
Sista ansökningsdag är 15 januari, och innan det ska du gjort ett engelska prov som bevisar att du kan tillräckligt med engelska för att kunna bli utlärd på engelska. Jag har inte bokat in ett sånt prov än, men ska göra det i december. Du ska också skriva ett personal statemant, det är som ett ansökningsbrev där du berättar varför skolan ska ta in just dig. Det vill säga, det är din chans att sälja in dig själv. Jag skulle tipsa dig om att börja skriva ditt personal statemant tidigt då det är extremt pressfyllt att skriva. Jag som vanligtvis har väldigt lätt att skriva skrev fem rader på en timme. Så börja i tid, det behöver du.
 
Sen ska du skapa en inloggning och sida på UCAS, det är en sida som samlar all din information.
Så som, ditt namn, personnummer, tidigare utbildning, betyg,  tidigare jobb, referenser, dina skolval, kurser, när du flyttar till landet ( i mitt fall England), om du ska bo på campus eller hemma och många fler frågor.
 
Detta är super pillrigt och jag har mycket jobb kvar. När mitt personalstatemant  är klart ska jag ladda upp den på UCAS. När jag är helt klar med min ansökan skickar jag in den och väntar på att de kontaktar min referens (som ska skriva en liten text om mig) och tillslut, kontakta mig.
 
Denna kontakt kan betyda två saker.
1. Ledsen, du kom inte in.
2. Du  har blivit antagen / gått vidare nästa omgång. Detta kan leda till att de ber mig om saker jag skrivit eller ger mig en uppgift som har tex 1 veckas deadline. Antingen det, eller ringa in mig för en intervju. Men alla skolor är olika.
 
Så detta är det jag pysslar med fram till den 15e januari, så det är en del jobb.
Hoppas det svarade nått på dina frågor, och är du själv intresserad av att plugga utomlands?:)
Många kramar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0