Im only here because you stole my heart

Jag är sämst. Förlåt för dålig uppdatering men jag har haft full rulle sen mitt sista inlägg.
Såååå, vad har hänt?

Min första jobbdag gick bra, jag kände mig urlöjlig när jag stod och sa whatsup till folk hela tiden men jag insåg snabbt att folk bara bryr sig om hur man säger det. Så när jag fick in snitsen på att vara så glad och äkta som möjligt fick jag mer och mer trevliga bemötanden. Så det är världens spiral när man tillslut kommit in i det. Nu tycker jag tillochmed att det är kul. '

Jag jobbade första dagen på hollister, i en klänning som är super fin. Min andra dag jobbade jag på Gilly hicks, underklädsavdelningen där jag skulle svara på alla olika frågor. Det är jätte olika beroende på var man jobbar. På Gilly kan man fördjupa sin "kundrelation" medans man på hollister bara har en hälsning på sig att representera märket på bästa möjliga sätt.

Utan att låta för skrytsam går det väldigt bra för mig. Mina manegers verkar vara nöjda och sätter mig på det "svåraste" och "bästa" positionen. I dörren, där man är den första som hälsar på kunderna. Egentligen ska alla modeller byta plats några gånger för att de inte ska tröttna, men av nån anledning så placerar de mig där hela dagarna. Så mitt jobb är i princip att stå och vara glad, hälsa på folk och snacka med snygga lifeguards hela dagarna.

Vad det gäller engelskan känner jag mig som borat fortfarande. Det är sjukt frustrerande att höra sin svengelska jämfört med andras fina brittiska, att inte komma på ord och avsluta varranan mening med " eeeh yeah".
Men alla verkar väldigt tålmodiga och peppar mig genom att säga att min engelska är riktigt bra.

Folk är väldigt vänliga och lätta att lära känna. Redan efter min första dag fick jag vänner och inbjudningar till massa olika grejer. I måndags gick jag ut med en annan modell från hollister. Han heter Eivind och är från norge, träffar alltid härliga människor från vårt grannland! Vi gick först och tog en drink på Ice bar, ett ställe inspirerat av ishotellet i sverige. Vi hade stora värmekappor på oss och drack drinkar ur glas av is. Stolarna, bordet, baren var av is. Superhäftigt! Därfter drog vi till ett annat ställe där vi mötte Eivinds kompisar från aberecombie och sen drog vi alla tillsammans till Mahiki, en hawaii inspirerad klubb. Vi dansade och träffade massa folk från Hollister och Aberecombie. Jag tog taxi hem rätt tidigt och somnade vid 2 hemma i min lägenhet.

Tjejen jag bor med är världens sweetheart. Hon är superomtänksam och vi ska gå och ta en drink på baren hon jobbar nån dag. Jag är så glad att det funkar så bra mellan oss för hon är liksom min "trygghet" här.

Jag har dessutom blivit "befodrad" till Cameragirl och kommer få både löneförhöjning och coolare position, wheeey!

Imorgon ska jag på en Lacoste fest i deras butik med några lifeguards och modeller från jobbet. Sen blir det en rejäl utgång. Londons nattliv är rätt likt sveriges, förutom att killarna klär sig mer casual medans tjejerna är satsigare.

Känner att jag bara babblar på om allt och inget nu. Men här har ni lite om hur jag haft det de här dagarna. Ska försöka ladda upp några bilder igen, det går inte jättebra dock och är inte så många.

Puss Sverige och grattis på nationaldagen! Saknar er.


Kommentarer
ellen

Vad är det du har fått för jobb egentligen och varför har du åkt till England?! Har inte riktigt fattat helt, men det låter skitspännande ju!

2012-06-07 @ 15:26:46
URL: http://boomboombang.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0