He gives the heart a rest and play games with the body

Första gången jag vaknat och känt mig utvilad sen jag kom till London. UNDERBART. Börjar jobba om två och en halv timme och ska nog hinna göra mig till människa på den tiden.

Igår hade jag mitt första shift som kamera girl, så himla nervöst. Men det gick jätte bra och lifeguardsen hjälpte mig. Tack Kenny och Chris, saved my day! Jag lunchade med Kenny på eat och efter jobbet mötte jag en tjej som precis börjat jobba på hollister. Hon heter Oline, kommer ursprungligen från Dannmark, bor i helsingborg. Så det var skönt att kunna snacka på svenska. Min engelska är fortfarande svajig, känner mig inte alls bekväm med den men jag vågar mer än förut nu i alla fall.  Det som är intresant är att om jag är med vissa människor, som Martina eller Nicola (hon jag bor med) pratar jag hur mycket som helst och det låter bra. Men så är jag med nån annan och låter som att jag aldrig snackat engelska förut. Så frustrerande.

Första veckan om jag ska samanfatta den såg ut såhär.
Måndagen var min andra jobbdag, efter det drog jag och Eivind ut på en drink på ett ställe som hette ice bar ( skrev om det innan) och sen blev det utgång. Det var superkul och Eivind är världens härligaste kille! Super rolig att vara med. Jag tog taxi hem runt 2 för 150 svenska kronor, Yey!

Dagen efter gjorde jag inget speciellt, jobb sen hem och sova. Skypeade lite och sen gick jag och la mig.

Onsdagen var i princip samma sak, jobbade ett långt pass och var helt död när jag kom hem. Beställde hem från en Turkresturang nära mig också, Love it.

Torsdagen spenderades med Kenny,Steph och Eivind, filmpremiär med självaste katy perry. Rätt ballt. Sen åt vi på ett klassiskt amerikaskt hak och jag åt blåbärspannkakor. Nöjd. Efter det rullade vi till Lacoste affären i Soho där de hade Live band och liknande. Riktigt fett faktiskt.  Sen blev det Lacoste efterfest men drog hem vid 11, så rätt tidigt.

Fredagen var LOCA, jobbade som vanligt hela dagen i Bettys 1 och whatsupade konstant i 7 timmar.  Väl hemma ville jag bara sova men hela företaget skulle i princip ut. Stod mellan Aura och Movida och vi hamnade på Movida. Jag, Martina, Dan, Eivind,Kenny och massa andra från jobbet  dansade som bara den.  Kvällen var grym och jag och martina åkte hem och sov hos mig. Skönt med lite sleepover. Minskade mitt saknande av mina tjejer hemma.

Lördagen, var en riktig bakisdag. Vi gick ner till Carlos, en frukost resturang, och beställde in fem olika rätter att dela på. Bara mumsade i oss.  Efter det åkte hon hem till sig och jag gick och gjorde mig i ordning för photoshoot med min rumskamrat. Hon gör jätte bra ögonfransförläggningar så vi bestämde oss för att göra lite reklam för det. Ska kolla upp några agenturer i veckan om jag hinner och då behöver jag lite bilder.  Efter det somnade jag om. Martina ringde och väckte mig och det var dax att göra i ordning sig för party number 2. Så. Himla. Sliten. Vi drog till Project först och jag måste erkänna. Stockholm suger. Project är alla svenskars drömklubb. Superfräsht, bra standard, snygga människor, bra musik ( avicci osv) och sjuka effekter. Jag, Martina, Tia ( en annan tjej från jobbet) dansade loss. När klockan var 4 drog vi vidare till BLC med billy, Kenzoo och Dan. Festade lite med flo rida, ingen stor grej.


Nu måste jag skynda mig och göra mat. Får skriva ett sånt här långt och jobbigt inlägg till senare då.
Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0