A sweet disappointment



Låten och lite sushi räddade min måndagskväll. Är dock väldigt ledsen och besviken.

När folk använder ord som dom inte ens vet konsekvenserna av blir jag riktigt besviken. Ni vet själva misstag man gjorde som mindre, hur man vill sudda dom och få än att se klart redan då. Så vill jag ibland göra på vissa människor. Få dom att växa upp och få lite vettig moral i sig. Skaka om i huvudet.
Vissa ord som sägs suddar ut all den stolthet man annars känner och kvar blir en grå sanning av den personen man annars avgudar. Jag vill se dig som två meter lång, jag vill se hur du växer. Jag vill inte se hur du krymper till nått jag vill stampa på. Jag vill att du ska förstå att ett beteende som du har leder ingenstans, blir man inget av. Med det beteendet blir du ensam när folk tröttnar på elakheterna bakom charmen. Folk kommer tröttna och då vet jag att du sitter och tänker tillbaka och önskar att du kunde gå tillbaka, skaka om i ditt huvud, önska att du vuxit upp och fått lite vettig moral i sig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0